Proactive

 
Jag har skrivit om det förut men det tåls att skriva om det igen. Sitter och tittar på TV och TVShop kommer upp som reklam mellan programmen och jag blir lite förvånad över att Proactive finns kvar. Att någon ens köper det! Om du aldrig hört talas om dem så är Proactiv en hudvårdsserie för problemhy. Det som skiljer den från mängden är att företaget bakom satsat mycket pengar på kändisreklam. Vad som inte berättas i reklamen är att kändisarna som Jessica Simpson, Justin Bieber, Kate Perry mfl. får miljontals kronor för att göra de uttalanden företaget ber dem om. 
 
 
 
Om man läser vad användare skrivit om Proacvtive på nätet så kan man se att oavsett vad som sägs i reklamen så är Proactiv ingen revolutionerande hudvårdsserie utan ligger på ungefär samma nivå som andra "rengöringskit" mot finnar och akne. En del får resultat och en del får det inte. Många märker bra resultat i början men får tillbaka sin akne efter ett tag. Det finns tyvärr inte några studier som bevisar att Proactive hjälper mot finnar och akne.
 
Det talas även om att Proactive säljs i 2 olika versioner, en i europa och en i USA. Den i USA har ingrediensen benzoyl peroxide som inte finns i den verionen som säljs här. Det är en starkt ämne som man kan reagerar kraftigt på. Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt då jag inte tittat på ingredienserna på de två olika versionerna (om det nu finns 2 versioner). Om du nu ska använda Proactive så använd inte det om du har en känslig hy för då kommer du förstöra din hy ännu mer då jag vet att de är väldigt starka och torkar ut huden.
 
 
 
Det är skillnad på akne och finnar. Har du akne så behöver du oftast antibiaotika som hämmar bakterietillväxten. Risken är att du förvärrar din akne med proactive. Jag rekommenderar att man går till en bra hudterapeut eller till en hudläkare för att få rätt produkter till ens hy.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0