Hemmagjord läppeeling

 
Räck upp en hand om även du känner av höstens uttorkade effekt på dina läppar. Gosh, känns som mina läppar måste smörjas oftare än normalt även fast att jag använder mig av bra återfuktare till läpparna. Har ni kommit till det läget jag är i idag när man måste hålla fingrarna i schack för att inte dra bort torr hud på läpparna, ja då har ni kommit till rätt sida!
 
 
 
Idag kommer jag ge er ett lätt tips på hur man kan göra sin egen läppeeling hemma om man inte kan springa ner till närmaste salong som säljer Bliss fantastiska läppskrubb. Allt du behöver ha hemma är följande:

OLIVOLJA, kallpressad och ekologisk
Strösocker alt råsocker, även den ekologisk
Nypressad citronsaft (om du önskar få en mer peelande effekt av citronsyran, kan dock svida på sår) eller honung för mer lugnande och återfuktande effekt
 
Ta cirka ½ tsk socker som du blandar med 1 tsk olivolja (och några droppar citronjuice alt. honung om man önskar). Peela läpparna försiktigt, skölj bort med vatten och smörj in med mjukgörande.
 
 
 
Anledningen till att vi får torra läppar på hösten är för att vår luft blir torrare och kallare, och det torkar ut läpparna. Här börjar många återfukta läpparna genom att slicka sig om läpparna. Tyvärr gör det mer skada än nytta då det torkar ut ännu mer! På hösten kommer även förkylningen och andra sjukdomar som ett brev på posten, även det kan ge torra läppar när kroppen är lite ur funktion. Jag som fortfarande ammar, lider av mindre vätskeförlust och även det leder till torrare läppar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0