Elizabeth Arden Pro

 
 
 
Efter flera månaders väntan är lanseringen äntligen igång från Elisabeth Arden PRO. Detta är något helt nytt inom hudvården! Sammarbetet mellan en av världens mest väletablerade och välkända kosmetikabolag, Elizabeth Arden (alla har väl hört talas om 8 hour cream?!), och en av världens mest innovativa och ledande hudvårdsexperter, Joe Lewis, har resulterat i detta nya fantastiska märke. Elisabeth Arden PRO är en banbrytande generation av sk Cosmeceutical-hudvård som vi kallar det. Tanken bakom Elizabeth Arden PRO är att erbjuda enkla hudvårdsrutiner för alla, som ger maximalt effektiva lösningar för olika hudtillstånd. För nästan alltid vill kunden få så bra resultat som möjligt med så lite jobb som möhligt. Elizabeth Arden PRO erbjuder kompletta, effektiva och smidiga hudvårdsrutiner utifrån fem vanliga hudtillstånd

    Blandhud/ Problemhud
    Ojämn hudton
    Mogen hud
    Torr/Fuktfattig hud
    Känslig hud

Någon av dessa fem hudtillstånd lider säker du av, och nu kan vi hjälpa dig ännu bättre för att få en bättre hy med dessa produkter.
 
Något som jag själv och många andra säkert funderat över är varför det heter "Elizabeth Arden PRO" och vad skiljer sig mot vanliga "Elizabet Arden". Med handen på hjärtat så tyckte jag personligen att de borde ha döpt det till något annat som inte kan kopplas ihop med ett märke som reas ut jämt på Groupon.se exempelvis. Men vi fick det förklarat för oss på första utbildningen.
 
* För det första så är det helt två skilda märken då Elizabeth Arden säljs på varuhandeln medan Elizabeth Arden PRO endast får säljas av hudterapeuter. Dessa två märken är inom samma företag men är två helt skilda märken. Själva namnet Elizabeth Arden är 98% av varumärkes kännedom och det är inte så dumt när man ska lansera ett nytt märke. Fler har säkert hört talas om Elizabeth Arden än om ex. CoffeBerry.
 
* Sen är det faktiskt som så att Elizabeth startade ett SPA redan 1910 på Fifth Avenue. Red Door Spa i tre våningar med holistiskt tänk. Hon var faktiskt en sann pionjär inom hudvård och skönhetsvärlden vad gäller kvinnligt entreprenörskap, vilket jag själv inte visste förrän jag var på utbildningen. Hon blev den första kvinnan någonsin att pryda omslaget på Time Magazine. Det var något jag inte visste. Så Elizabeth Arden PRO vill gå tillbaka till sina rötter.

Elizabeth Arden

 

 Med Elizabeth Arden PRO vill de få kunden att tänka på helheten och inte bara ta "the cherry on the top" för att få en Quickfix. Det handlar om att lägga grunden för hållbar hudvård. Nu är det slut på pyttipanna skåp med massa olika produkter som man använder lite då när andan faller på. Så inget mer hoppande runt bland massa olika märken för att bygga grunden så måste man låta huden få en chans. Ni vet väl att det tar ca 6 veckor för att se det fullvärdiga resultaten av en produkt, inte 2-3 dagar. Basen gör grunden i pyramiden, sen kan man klättra uppåt. Så tålamod mina vänner, och jag ska ge er allt!

 

 
Förpackningarna är unisex så de passar även män och kvinnor. Här delar vi inte upp några produkter mellan könen. I början av oktober ska vi gå en längre utbildning av produkterna och få testa dem ordentligt. Syran som det här märket erbjuder får endast ligga på i 3 min. Fatta vilka resultat den kommer ge på huden! Jag kommer framöver berätta mer om mina favoriter hos Elisabeth Arden PRO, så håll ut.
 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0