Revitalising Mask från Gilda

 
Så här efter en varm och fantastisk men ack så kort sommar, är det läge att vårda sin hud igen efter allt exponerande av sol och härliga sommarkvällar. I mitt badrumsskåp står för tillfället en mask från Gilda Cosmetic som kommer göra underverk med min hy efter alla soliga sommartimmar som jag utsatt den för (fast jag har använt spf 30 hela tiden). Masken heter "Revitalising Mask" och är en liten vitaminkick för min hud. Masken är näringsrik  för torr och näringsfattig hud. Den ska ge klarare hudton, öka hudens fukthalt och därmed få mer spänst och lyster. .
 
 
Användning:
Lägg masken på rengjord hud i ett tunt lager som du låter verka 10 - 15 min. Skölj sedan bort med vatten och upprepa ca 2 ggr per vecka nu under hösten. För extra effekt, lägg gärna deras AHA-mask efteråt!
 
TIPS!
Just nu har Gilda Cosmetic kampanj hos återförsäljare och i sin webshop, om du köper produkter för 700 kr får du den här fantastiska masken på köpet. Erbjudandet gäller t.o.m. 31 oktober. SHOPPA SHOPPA bra hudvårdsprodukter. Jag rekommenderar deras AHA-mask, Calming Lotion, C-vitamin ampullerna och ögoncremen.
 
 
 
 
Pris: 359 kr för 50 ml
 
 
INCL:
Aqua (vatten) ,Simondisia Chinensis Seed Oil (jojobaolja), Glyceryl Stearate ( emulgeringsmedel), Caprylic/Capric Triglyceride (fettsyreglycerid) , Butyrospermum Parkii Butter (sheasmör) , PEG-100 Stearate (emulgeringsmedel), Glyceryl Stearate SE ( emulgeringsmedel), Glycerin (humektant), Dimethicone (silikonolja, mjukgörande), Alanine (Aminosyra, Humektant), Alcohol Denat (återfuktande Alkohol) , Allantoin (valörtextrakt, lugnande, fuktbevarande), Cetyl Alcohol Creatine (aminosyror, humektanter), Daucus Carota Sativa Root Extract (morotsextrakt, karoten, provitamin A) , Facus Silvatica (bokknoppsextrakt, rejuvinerande) ,Glycine (enklaste aminosyran, binder fukt), Helianthus Annuus Seed Oil Limonene (citron, doftämne, alkohol), Magnesium Aspartate (vitaliserande),Parfum Rosmarinus Officinalis Extract Saccharide Hydrolysate (sockerart, fuktgivande, stabiliseringsämne), Sodium Phytate, Stearyl Alcohol, Tocopherol, Tocopheryl Acetate, Urea (karbamid, humektant) ,
Benzoic Acid, Diazolidinyl Urea, Ethylparaben, Isobutylparaben, Methylparaben, Phenoxyetanol, Propylparaben
 
pH 5,5-6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0