Lumene vitamin C+


Jag är med i en sida som heter Buzzador, där man kan få möjlighet att prova på nya produkter. Jag blev uttagen till att få testa Lumene vitamin c+, pure radiance day cream. Lumene har producerat hudvårdsprodukter och kosmetika under 40 år i Finland med naturliga, rena nordiska ingredienser. Deras nya Vitamin C+ ska innehålla 3 ggr mer lystergivande hjortron än tidigare som ska ge en fräschare och mer strålande hy. Denna creme ska innehålla vitaminer, antioxidanter och omegaoljor, som man kan finna i den nordiska naturen. Lumene säger att denna creme ska innehålla över 80 % naturliga produkter och inte innehålla några parabener. Fröoljan från hjortron ska förstärka och skydda huden mot inre och yttre faktorer som kan skydda på hudens åldrande. Hjortronen innehåller dubbelt så mycket c-vitamin än vad en apelsin gör. C-vitamin bekämpar hudens åldrande genom att hämma melaninproduktionen, så pigmentfläckar i form av exempelvis solskada kan reduceras. Cremen innehåller även ljusreflekterande pigment som gör att huden ser jämnare ut. Finns även med SPF 15. Produkten innehåller inga mineraloljor.

Att vara med i Buzzador, bidrar till att man får möljlighet att exempelvis testa nya produkter. Man får hem produkterna som man ska berätta om för sina vänner, bekanta osv. Jag har berättat om denna creme för tjejerna i min dansgrupp samt några vänner. Jag har dock inte själv använt cremen då jag har en hudsjukdom som jag använder speciella produkter för. Men tjejerna som varit med, tycker att de fått en jämnare och lenare hud. De använde endast vatten, tvål och eventuellt bodylotion förut i ansiktet och det är ajbaja. Så jag förstod att de skulle känna fantastiska resultat... Jag har några provburkar kvar, som jag gärna lottar ut till ett par stycken. Bara att kommentera så kontaktar jag dig för adress. Vill ni bli en buzzdor, följ länken och registera er. Viktigt att ni tar min länk så det framgår att det är jag som har bjudit in dig (mitt användarnamn som buzzador är Mischa_2):
här





_________

Kommentarer
Postat av: susanne

Kollade tidigare på vad lumene innehåller. Har för mig att den va baserad på PEG-oljor..så PEG e ju "naturligt" men när en olja e pressad 10000000 gånger å utdragen med hjälp av lösningsmedel, hur naturligt är det då?? :D naturligt men innehåller ingen näring...

2010-11-15 @ 07:45:20
Postat av: Anonym

Susanne: Det stämmer. De innehåller PEG-oljor, ingen creme jag kommer använda. Undra vad de innehåller istället för parabener när det inte är några eteriska oljor i.

2010-11-15 @ 08:04:34
Postat av: Åsa

Har du en burk kvar så testar jag gärna =)!

2010-11-25 @ 22:27:11
URL: http://asabergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0