Varför jag startar denna blogg


Efter många om och men, bestämde jag mig för att starta en skönhetsblogg där alla kan finna tips och råd om bra produkter. Jag bestämde mig att starta denna blogg då en vän frågade på Facebook om en bra lop balm då hon hade väldigt torra läppar och tyckte inget fungerade. Många rekomenderade nivea, försvaretshudsalva etc. Längst ner stod Mary Kay, ett märke som är allt annat än bra. För det första innehåller Mary Kay mineraloljor, paraffin samt talk. Dessa billiga ingredienser täpper till porerna och arbetar inte för en bättre hud, snarare för en sämre. Mineralolja är samma bas som bensin. De som säljer Mary Kay är INTE hudterapeuter, utan oftast är de frilansande hudvårdskonsulenter/terapeuter. Det är svårt att veta skillnanden när det låter så snarlikt men de har inte läst på en skola utan får utbildningar/kurser intert inom företaget. Den som vill får gärna använda Mary Kay, men vill man ha en frisk och bra hy bör man låta bli.

Jag kommer visa er baksidan av skönhetsbranschen, men även ta med er in i mitt behandlingsrum där ni får professionella tips och råd. Självklart kommer jag även svara på era frågor i den mån jag kan. Kanske ska passa på och berätta vad jag har för utbildningar och erfarenheter. Jag har alltid varit intresserad av hudvård sen jag var liten och tog produkter av min mamma. När jag var 10 hade jag tjatat tillräcklig länge för att få mina egna produkter. Rengöring, ansiktsvatten, dagcreme och mask. ÄNTLIGEN!! Under hela tonårstiden gjorde jag behandlingar på mig själv, på vänner och bekanta. Med lyckade och mindre lyckade resultat. Ingen blev direkt förvånad när jag berättade att jag skulle studera inom skönhetsbranschen. 2005 flyttade jag upp till Örnsköldsvik, en flytt på 72 mil, för att studera till SPA-konsulent via Umeå Universitet i 2 år. Efter utbildningen gjorde jag behandlingar hemma samt arbetade på 1 av de 2 turkiska bad som fanns i Sverige. Under tiden utbildade jag mig vidare inom hotstone-massage, vaxning, fransvård, permanent ögonfransböjning. Jag utbildnade mig även till naildesigner via en utbildning i England. 2008 flyttade jag till Trysil i norge för att vara med och starta upp ett spa på Radisson Blu. Det var där jag bestämde mig för att studera vidare till hudterapeut so är en väldigt bred utbildning, så hösten 2009 flyttade jag till stockholm och började studera till hudterapeut. Under tiden arbetade jag på ett spa på östermalm. Efter utbildningen började jag arbeta på en ekologisk salong vid NK där jag fick stort ansvar och trivdes bra. Men så erbjöd mitt gamla jobb mig ett fantastiskt erbjudande så jag gick tillbaka till spat på Östermalm. Nästa utbildning som ska genomföras är make up artist och medicinsk hudvård via min gamla skola.

Så kortsagt: Välkommen till min blogg om skönhet.


_________


Kommentarer
Postat av: Åsa B

Ääääntligen ny blogg =)!

2010-11-13 @ 23:15:29
URL: http://asabergqvist.blogg.se/
Postat av: Malin L

Kul att du skriver igen! Låter som vi kommer lära oss massa smaskiga godsaker :) Lycka till! Kram

2010-11-14 @ 18:36:12
Postat av: Johan

bra bild

2010-11-16 @ 05:42:36
URL: http://musikochfotboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0