Kaffescrub


Fick en sån givande feedback idag av en, så jag fick en enorm stor lust att skriva ett nytt inlägg. Hon gillade saltpeelingen som jag skrivit om tidigare. Så idag tänkte jag komma med ett annat tips på en scrub för kroppen. Som jag tidigare nämt är peeling bra för kroppen då man tar bort döda hudceller så man får en ny fräscha hud, ökar cellförnyelsen och får en mjuk härlig hud.

Kaffe är bra mot celluliter då det ökar blodcirkulationen samt verkar utrensande. Så blanda ihop denna i en liten burk och ha den i kylen. Bara att scrubba på som bara den sen på baksida lår. Visste ni förresten att 95% av alla kvinnor har celluliter och bara 5 % av männen? Kvinnorna har från midjan och ner, medan männen har från midjan och upp. Orättvis fördelning av fettet.




KAFFESCRUB


Kaffepulver, grova malda kaffebönor (grovmalda kaffebönor ger en kraftfullare peeling)
Neutral olja som ex. olivolja
Råsocker (strösocker går bra men blir inte lika effektiv)
Några droppar eterisk olja Vanilj, för dem som vill ha lite mer lukt på sin peeling (går att utesluta)

Man kan även lägga i kaffesump om man vill men risken är att peelingen börjar mögla då den innehåller vatten och inget konserveringsmedel. Så gör man en peeling för en dusch så kan man ta kaffesump, annars rekommenderar jag att man har kaffepulver eller grovmalda kaffebönor samt ha den i kylen. Nu ska jag själv hoppa in i duschen och peela :)


Kommentarer
Postat av: MELI - Musik/Frisyr/Mode/Makeup!

sv jaa :D

2011-04-12 @ 22:47:55
URL: http://mmeeli.blogg.se/
Postat av: lovisa

tacJ:D

2011-04-13 @ 08:10:51
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0