Smink tips


När jag var på utbildning på BABORS huvudkontor i Aachen gick vi även igenom deras smink lite fort.

Jag har testat deras sminkmetod.

Foundationen
som en prick på panna, näsa, haka samt 2 sträck på kinderna. Ingen foundation under ögonen eller på under näsan. Smeta ut färgen med händerna. Svamp suger upp färgen för mycket och pensel suger upp en del de med.

Concealer inne i ögonvrån och överläpp som smetas ut. Låter concealer smetas ut till tinningen från ögonvrån. Detta ger ett lyft. Jag brukar lägga lite mellan brynen för att lyfta mer och lite på hakan för att göra mitt ansikte mer ovalt.

Puder sen över ansiktet men inte på de områden jag har concealer.

Rouge lägger jag olika beroende på vad jag vill framhäva eller förminska. Ovanför kindben för att inte framhäva kindbenen, lägger man rouge under kindbenet för att framhäva. Le lite och ta lite på äppelkinderna. Lägger även lite upp vid hårfästet av pannan för att förminska pannan och göra ansiktet mer ovalt.

Sen blir det ögonbrynspenna för att göra brynen mer fylliga, kajal och mascara. KLAR :) Kajal i olika färger. Grön för att framhäva ögonfärgen mer för en utekväll.




Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

godmorgon sötis <3

2011-04-18 @ 12:35:11
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Qbrium

Bra smink tips! :)



FÖRSTA RAPORTEN:

Nu har jag inhandlat mandelolja, eterisk lavendel, rapsolja och sheasmör. Tyvärr hade de bara shea i flytande form... men det BORDE ju gå bra (till att börja med). Är jag nöjd får jag väl åka in till STHLM och shoppa loss!



Sojaprotein var ju jättedyrt, tyvärr, så det skippade jag, och Dermanond Face Balm Neroli hade de inte. Fick ersätta med en lotion från Wedela (havton).



/Qbrium, Finland

2011-04-20 @ 09:58:16
URL: http://4u-yourspace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0