BareMinerals Matte Foundation Spf 15

BareMinerals Matte Foundation Spf 15 i gruppen Makeup / Bas / Foundation hos Hudotekets Webshop (48748r)

6 gram för 475 kr (www.donnabeauty.se)

För vem? Passar alla hudtyper, men är idealisk för normal till fet/blandhud som lätt blir glansig. Kan även användas av personer med känslig och reaktiv hud eller med allergier.

Egenskaper: Den banbrytande formulan innehåller alla fördelar som Original Foundation har, samt nya RareMinerals ActiveSoil Complex som minskar porer, ökar cellförnyelsen, skyddar mot yttre påfrestningar och ger en klarare, spänstigare hud. Naturliga mineraler med inbyggt solskydd, vårdande växtaminosyror och mineralbaserade oljeabsorberande ingredienser ger tillsammans en sammetsmjuk, naturligt matt finish som håller hela dagen och bevarar fukten i huden. Som grädde på moset lanseras Matte Foundation i en ny, snygg förpackning med Click, Lock, Go-dosering, som gör det otroligt lätt att få precis rätt mängd foundation. Matte Foundation passar alla hudtyper men är idealisk för normal till fet/blandhud som lätt blir glansig.

Användning: Applicera med hjälp av bareMinerals buffborste eller kabukiborste för bästa resultat. Jobba in ett jämnt lager genom att arbeta med borsten i uppåtgående, cirkulära rörelser. 

Jag har precis köpt denna och jag tycker att den är helt fantastisk. Bättre än den förra formulan de hade innan. De säger att ID bare minerals är så ren att man kan sova med den, men jag tycker att man ändå ska tvätta rent ansiktet på kvällen från annat smuts. På tal om att sova med så har det ryktas i mina kretsar att det ska komma en foundation från ID bare minerals som man ska sova med. Tror inte direkt att det blir en hit för jag tycker nog att man ska vara sminkfri på natten. Jag kommer självklart testa den när den kommer under hösten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0