Ryggbehandling


Idag fick jag in en härlig tjej på behandling som hade en hel del finnar på ryggen, som hon ville ha hjälp med. Så då kom dektektiven Michelle fram. Tjejen hade långt hår, så man kan ta det förgivet att hon använder sig av balsam. Hon var ung utan barn, så fick reda på att hon använde p-stav. Ansiktet såg bra ut, men med lite hormonella områden längs käken. Hon använde inte peeling hemma.

Så behandlingen blev följande:

Rengöring
Dubbelpeeling (kornpeeling + AHA-syra)
Portömning
Djupverkande mask med salicysyra (bakteriedödande och mjukar upp döda hudceller)
Pure ampull (teetree-olja)
Creme

Hon köpte med sig pure ampuller och djuprengörande mask för behandling hemma som ska läggas på ryggen 1-2 ggr/v samt att hon ska skölja ur sitt balsam med huvudet framåt och inte bakåt så att det rinner ner på ryggen. För antagligen har balsamet som är väldigt fet. Hon nämnde själv att balsamet var väldigt fet. Så om 4-5 veckor ska jag ringa henne för att se hur det gick med behandlingen...

Finnar och utslag på ryggen kan bero på mycket som hormonella förändringar, svettning, ökad talgproduktion, balsam, bodylotion, tvättmedel etc.

____________

___________

Kommentarer
Postat av: Åsa

Intressant. Jag fick utslag/små finnar på bröstet jämt förut men slutade smörja in mig där med bodylotion...borta =)!

2011-03-30 @ 22:48:44
URL: http://asabergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0