Hur man gör egna permanenta naglar - fransk manikyr


Ska iväg på en viktig middag imorgon och då vill man vara i topp. Sen hade jag en grymt trevlig ansiktsbehandling på en av mina läsare. Vi skrattade så mycket att en av de andra terapeuterna kom in och viskade att jag var tvungen att vara tyst, vilket varade någon minut. Vi pratade om allt möjligt och kom då in på naglar, självklart berättade jag om permanent lack som jag håller på med nu på mig själv. Det är så enkelt att göra själv så jag tänkte visa hur man gör idag, så ni kan göra det hemma. Ha lite överseende med bilderna, det är trots allt efter midnatt och jag har varit ute en sväng :)


Dags att fixa mina naglar:



För att bli av med materialet filar jag först med en 220/240 fil, för att sem stoppa ner dem i aceton i ca 10 min.



Efter 10 in börjar materialet flagna av. Ta bort materialet med en orangepinne. Jag brukar fila lite för att vara på den säkra sidan.



Klipp nagelbanden, fila naglarna till önskad form och längd. Spraya på finishing wipe för att få bort damm och fett. Pensla på bond (så att gelén fäster bättre).



Pensla på ett lager gel polish base & top coat. In under Uv lampa i 2 min. Pensla på nytt lager me3d base & top coat om du önskade den tjockare och hårdare annars kan du börja med att pensla på färgen du vill ha. Är det fransk lackning så målar man den vita randen här. In i uv 2 min. Pensla på det andra lagret färg eller den rosa färgen vid fransk lackning. UV lampa 2 min. Avsluta med base & top coat igen. 2 min UV lampa. Spraya på finishing wipe och torka av den kladdiga ytan. Smörj in nagelbandsolja. KLART!!  Tänk på att inte pensla på gelén på nagelbanden eller på nagelvallarna för då fäster inte gelén så då kommer det lossna inom en vecka.



Djävulskt trixigt att göra det på sig själv så ni får ha överseende på resultatet :) Det sköna med denna gelé och metod, är att man behöver inte fila materialet något utan det är bara att pensla på. Det finns väldigt mycket färger att välja mellan om man inte vill göra fransk lackning som jag gillar. Gör man detta hemma själv som jag gör så tar det ca 1-1,5 h men gör man detta på någon tar det kortare tid för då gör man andra handen medan den andra är i UV-lampan. På Salong räknar de 45 - 60 min för pris mellan 300-650 kr.

Kommentarer
Postat av: Matilda

SV: Jag anväder LCN, Akzentz och Nail Selection och man måste vara nagelterapeut för att få använda deras produkter och till och med utildad inom dessa så jag har 3 utbildningar :)

2011-11-27 @ 13:42:36
URL: http://makemeup.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vart finns produkterna, lacken att få tag i som du använder?

Tack på förhand

[email protected]

2012-02-12 @ 01:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0