Resultat av Shellack


Som jag skrev tidigare så var jag iväg och testade Shellack idag på en salong på Östermalm, närmare bestämt Linda Vista. En liten salong som erbjuder nagelförlägning i gelé och akryl, samt vanlig manikyr, pedikyr, fransförlägning och sen div. brudbehandlingar. De erbjuder även som sagt shellack. Så jag bokade in en tid dag för att se om det var så bra som alla säger. Jag brukar vara ganska kräsen och svårflörtad. Jag är inte förtjust i CDN Creative nails som märke men det finns andra märken med som använder sig av gelélack.

Kl 16.15 skulle jag infinna mig men jag vet själv hur irrterande det är när kunder inte är i tid så jag var faktiskt 20 min förtidig. Skönt att sitta ner och relaxa lite innan. Dock inte att rekommendera till en mindre salong eftersom det kändes som man störde. Fick sätt mig ner vid ett proffsigt manikyrbord som var rent då hon hade en fläkt som tog upp all damm från filningen av naglar. Thank god, någon som investerar i bra produkter. Hon började med att fila naglarna, sen tog hon hand om nagelbanden samt filade nagelplattan med en grovgritig fil för att få bort fett och rugga upp ytan så att lacket sitter bättre. Sen följde det evigt på penslande av lack. 4 lager för enfärgat lack och 5 lager vid fransk lackning.

Jag frågade vad det för skillnad på förstärkning och shellack så sa hon att denna är tunnare och mer skonsamt för nagel samt att det är lättare att ta bort.


FÖRE


EFTER

Blev inte så bra efterbild. Men ni ser ju skillannden. Glansiga naglar, dock lite för runda för min smak men jag gav henne trots allt fria händer. Nu ska vi se om de håller i minst 2 veckor som utlovat. Annars brukar jag behöva göra om lackning varannan dag med vanligt lack. Klättring, gymträning, massage, syra-behandlingar, nagelbehandlingar. Mina naglar kommer vara utsatta för slitage!! :)

Pris: 650 kr för fransk lackning betalde jag men det finns varierande pris beroende på salong. Billigaste jag hittade var på 300 kr och den dyraste på 1295 kr. Men det tar ca 60 min så 650 kr är vanligt timtaxa, trots allt ska hon ha lön, betala för produkterna och hyran.

Kommentarer
Postat av: esa

Du testar då allt också;-) väntar med spänning på att få höra resultatet. Kram

2011-11-08 @ 06:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0