Lösögonfransar


Många mail jag fick om nagellacken så 3 st blev lyckliga tagna. Det är provflaskor och som sagt använd dem på blött lack annars flagnar det av. Det kommer i veckan på posten till er!!

Strax ska jag och min man iväg på en fest, så här på söndagen. Kommer folk från övik, stockholm och Frankrike. Ska bli riktigt kul. Jag har förberett mig i veckan med att färga håret, sola (vilket man inte ska göra), fixat naglarna och köpt nya kläder och skor. Jag har även köpt lösögonfransar. Har långa annars men ville ha lite mer intensiva ögon. Satan vad svårt det var att sätta dit. Första paret fick jag slänga för jag försökte lägga på dem så många gånger att limmet förstörde dem. Det andra paret jag testade var grymma och fast för fort så de sitter inte perfekt. Vem har inte stårr där sista minuten och försökt sätta på lösogonfransarna? Limmer kladdar, fransarna fastnar inte eller så sätts de fel.

Det finns många olika sorters ögonfransar för alla tillfället. Enstaka bara för att fylla ut lite här och där, och sen hela rader för hela ögonen. Olika färger, med eller utan fjädrar, glitter, täta eller glesa, färgade eller svarta etc. Finns något för alla och för alla tillfällen. Fransar kan vara gjorda på äkta hår, men även syntetiskt hår i olika prisklasser.


Den till vänster har jag provat och de blev inte snygga på :)

Hur ska man göra när man sätter på lösogonfransar?
Första steget är att se till att lösögonfransarna är i rätt storlek och form. Passar de inte dina ögon får du klippa till dem. om de är för raka så får du böja till dem lite, annars är risken att de inte vill fästa i kanterna. När detta är gjort ska du grunda med eyeliner. Se till att du kommer nära inpå fransarna, du kan till och med måla emellan varje enskild frans.

Sedan kan du böja dina egna fransar med en ögonfransböjare om det behövs. Det behövs inte i mitt fall. Och nu är du redo för själva appliceringen. Lägg ett tunt lager lim längs kanten. Du kan droppa limmet på en tandpetare först för att undvika att det kommer för mycket direkt på fransarna. Sedan är det viktigt att du väntar cirka 30 sekunder. Konsistensen på limmet ska kännas kletig, inte rinnig.

 

Börja med att fästa fransen i yttre delen av ögonlocket, och jobba dig sedan inåt. Använd gärna en hård pensel för att få dem på plats, och se till att de kommer så nära dina naturliga fransar som möjligt. När fransarna väl är på plats så kan du forma dem lite efter dina egna fransar om det behövs. Det är snyggt om de pekar lite uppåt i ytterkanterna. Men tryck inte för hårt när du formar! När du har format klart är det bara ett steg kvar, att lägga på ett lager svart mascara. Detta gör att lösfransarna fäster sig med dina naturliga fransar och det ser extra naturligt ut. Om eyelinern har försvunnit på något ställe efter limmet så kan du fylla på med lite till.

 

Voilá! Nu är du redo för en helkväll med tjejerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0