Papaya Peeling från Maria Åkerberg


Vi hade en liten AW igår efter jobbet och en vän som jag arbetade med i Norge på Radisson Blu slöt upp med oss under kvällen då hon studerat med några av mina arbetskollegor. Hon kom med en liten present, jag har ju fyllt år trotsallt, fast att jag knappt minns det själv. Jag fick en Papaya Peeling från Maria Åkerberg. En perfekt present eftersom jag älskar produkter. Jag är en riktigt samlare när det gäller skönhetsprodukter.

Maria Åkerberg (fd. Dermanord) är ett svensk ekologiskt märke. Deras Papaya Peeling har fått en ny förbättrad formula och en ny förpackning. För er som använt den förut vet ju hur den klumpade ihop sig och skiftade de sig rejält efter ett tag. Det ska nu vara åtgärdat.


Tydligt exempel på hur den blev förr. Hur mycket man en skakade den blev det inte så mycket bättre.

Användning
I denna gyllengula enzympeeling finns det extrakt från papaya som varsamt löser upp döda hudceller och gör huden mjuk. Peelingen ska appliceras på ren torr hud, massera i två minuter gärna med en ansiktsborste. Fukta sen fingrarna och massera upp en creme på huden tills du känner att kornen lösts upp. Skölj av med vatten. För mycket känslig hud kan man först blanda ut Papaya Peeling med vatten och sedan applicera den. Låta verka några minuter som en mask och sedan skölja av. Peelingen motverkar pormaskar och passar även den känsligaste huden då den är så pass mild. Huden blir lenare.

Pris: 195 kr.



Den förbättrade produkten ska innehålla en del citron men de verkar inte ha uppdaterat sin ingredienslista då det är samma som förut.

INCL:
Caprylic/Capric Triglyceride, Maltodextrin (and) Carica papaya (Papaya) Fruit extract, Simmondsia Chinensis (kallpressad Jojobaolja), Olea Europea (olivolja extra virgin), Lavandula Angustifolia (Lavendelolja), Cetearyl Alcohol (från kokos), Rosmarinus Officinalis (Rosmarin antioxidant).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0