Tidningen Lifestyle Wellness


Jag får hem en tidining var 3e månad (tror jag det är) som heter Lifestyle WELLNESS. Första numret var jag helt klart överförtjust. En tidining på 180 sidor om skönhet och hälsa, kan det bli bättre? Men när andra numret kom blev jag ganska besviken och jag vill nog inte ens berätta hur besviken jag blev när det 3e numret kom i brevlådan i måndags. I alla numren är det reklam och repotage om Cambridge, som antagligen annonserar väldigt mycket i tidingen eftersom de skriver så många repotage om dem. Jag är inte så förtjust i Cambridge för oftast är det en tillfällig snabb lösning på att gå ner i vikt. En riktigt lågkalori diet där man sätter kroppen i svält. Denna diet fungerar för många (används på en del sjukhus) men jag tycker att det inte är hälsosamt i längden. Jag vill inte läsa om det i varenda tidning av Wellness tidningen. Jag läste om dem i förra numret, inte så att jag glömt det till det här numret. Ät bättre och träna mer. Gör av med mer kalorier än vad du tar in, där är en diet som funkar.

Sen tycker jag att tidingen inte känns lika lyxig när de rekommenderar en del billigare produkter som inte är bra för huden, som i det senaste numret när skriver om L300. En tiding som är riktar sig till en målgrupp som går på spa och spenderar pengar på välmående och på sig själva. Då borde man kunna skriva om produkter som ger en bättre effekt på huden på målgruppen. Jag hoppas att nästa nummer blir bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0