Drops of youth - från The BodyShop


Jag var tidigare som nämnt hos The BodyShop på ett bloggmöte och där fick vi genomgång av deras nya serie Chocomania. En produktserie som luktar choklad och vanilj. De gick även genom deras nya superserum. Ett helt nytt begrepp för mig. Superserum - använd under ditt vanliga serum. Alltså superserum, serum och avsluta med dagcreme. Deras nya serum heter Drops of youth. Det ingår i deras ekologiska hudvårdserie Nutriganics. Det som är så speciellt med den här produkten är att den innehåller hela 98% naturliga ingredienser vilket gör att den fått Ecocert. Ecocert får produkter som innehåller minst 95% naturliga ingredienser. Minst 10% ska dessutom var ekoligist odlade och förpackningen ska vara återvinningsbar och/eller biologiskt nedbrytbar. Serumet innehåller hyarulonsyra är väldigt återfuktande då den binder fukt. En av mina favoritingredienser.

Sussi, jag lägger upp alla ingredienserna när de lagts ut på BodyShops hemsida så håll ut :) Denna får du gärna utvärdera om dess naturliga ingredienser.


Droppe för droppe ger Nutriganics™ Drops of Youth ny energi till hudens naturliga process. Gamla hudceller ersätts av nya och ger en hy som är mjukare och fräschare, med en frisk lyster. Du kan använda Nutriganics™ Drops of Youth tillsammans med ett serum och din dagliga ansiktskräm, både på dagen och på natten. En riktig snabbstart till en ny och fräschare hy! Massera in två till tre droppar på rengjord hy och låt de få sjunka in några sekunder. Applicera sedan ditt serum och dag- eller nattkräm.


Efter 4 veckors användning ska fina linjer var mindre. Jag har använt den under mitt vanliga serum på morgonen i några veckor. Huden får faktiskt mer lyster. Dock tycker jag att man inte ska behöva använda ett serum ovanpå superserumet. Så det får var och en avgöra för sig själva vad de tycker blir bäst. Jag har använt superserumet från bodyshop, ansiktsolja från Decleor och sen avslutat med en 24timmars creme från Babor. Min hud har blivit mycket bättre. Mer återfuktad och inte ens en tillstymelse till torrhet. Den luktar dock lite starkt. När jag lät tjejerna på jobbet testa produkten tyckte de att den luktade myggmedel, men sånt kan man ha överseende med om produkten ger den effekt man vill ha. Jag gillar i alla fall lukten och den gör min hud vackrare, det är huvudsaken... Tycker att sminket sitter lite bättre med och man får härlig lyster så man ser ungdomligt fräsch ut. Jag ska använda hela flaskan och sen utvärdera den mer.

Detta serum säljs på The BodyShop från och med 15 februari. Den kostar 375 kr för 30 ml.

 

 


Kommentarer
Postat av: Tezzilicious - Bloggen om Foto & Skönhet

sv: Tack så jätte mkt för det tipset ^^,

Du har även en väldigt fin blogg och intressant var den med! ^^,

2012-02-12 @ 18:46:23
URL: http://tezzilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0