Jane Iredale - en riktigt bra founadation


Jag har skrivit om det förr men den här foundationen är värd att nämna igen. Jag blandar lite i mitt smink mellan puderfoundation och flytande foundation efter huden behov och mina egna planer för dagen. Nu när man börjar bli lite äldre är det bättre att välja en flytande foundation som mer "fyller ut" rynkorna och de fina linjer som man får än en puderfoundation som oftast kan framhäva fina linjer och rynkor mer.

Jag använder mig av Jane Iredale i flytande foundation. Den är bra för dig som föredrar flytande foundation. Självklart är det en mineralfoundation. Mineralerna ligger inkapslade i en gelebas som består av bland annat hyaluronsyra, vitamin C, Aloe vera och Q10. Produkterna innehåller naturliga mineraler och inga artificiella ämnen som parfym, talk, eller konserveringsmedel. Mineralerna har den positiva sidoeffekten att de fungerar som solskydd och makeup - resultatet blir ofta mer naturligt och ger huden en fantastisk lyster (Boronitrit som är ljusreflekterande). Innehåller inte vismut som kan vara kliande på huden. Denna foundation är så pass effektiv och bra att den rekommenderas av plastikkirurger, dermatologer och professionella makeup-artiser samt av branschfolk som mig :) Det är bevisat läkande för problemhy och tenderar att motverka acne. Den dagen jag startar mitt eget spa med salong så kommer jag ta in detta sminkmärke. I just looooove it... 

Pris: 535 kr men det går att få billigare på internet, då oftast runt 479 kr. Dyr i know men 2 pump räcker till ansiktet och halsen. Vill man få ett mer täckande resultat så kan man applicera foundationen med en foundation brush. Men jag tycker den täcker väldigt bra ändå utan att kännas fet. Den smälter in fint i huden.
Liquid Minerals Riviera (G)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: S

INCIINCI !! :) hihi

2012-02-26 @ 20:56:50
Postat av: Hanna

Även jag vill varmt rekommendera Jane till alla som önskar en mineralmakeup men inte gillar lös formula.

Det är verkligen tråkigt med alla som inte vet vilka hudproblem merparten av dagens makeup kan ge- men denna är superb!

(Säljer Bare Minerals själv men de har ju tyvärr inte flytande..)

2012-03-18 @ 23:40:44
URL: http://beautynista.se/Blog.aspx?userid=124

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0