Franspermanent


Så här på början av sommaren är det skönt att färga fransarna och permanenta dem. Då behöver man inte tänka på mascara för man har perfekt böjda fransar i ca 6-8 veckor (De enskilda fransarna är i olika livscyklar så de byts ut en och en allteftersom). Man får en vaknare blick.

Det man gör är att först färga fransarna, oftast blåsvart, då de ger en mer intensiv svart färg. Är man nickelallergiker blir det svart eftersom det finns kobolt i den blåsvarta färgen som de kan reagera på. Reaktionen blir bara oftast lite svullna och röda ögonlock. Efter fransfärgningen är det dags att börja med permanenten. Sen lägger man en liten spole längs ögonfranslinjen. Spolen är lite klistrig så stråna fastnar oftast väldigt lätt, om inte så får man lägga på speciellt franslim. Det äår viktigt att man tar rätt spole annars får man först en liten böj som sen går fransarna rakt ut. Det är inte snyggt, jag har själv fått det en gång när jag gjorde det hos en som inte kunde. Sen lägger man på vätska 1 (blå) som verkar i ca 10-15 min, där efter vätska 2 (rosa) som ska verka 10-15 min. Sen lägger man på mjukgörande och återfuktande vätska som ska verka 3 min. Därefter är det bara att ta bort spolarna. Klart. Perfekt böjda fransar i ca 6-8 veckor.

Pris: 400 kr - 895 kr beroende på ställe. Fransfärg kan man få lägga tilll och hos visa ingår det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0