Youthful essence


Sitter och tittar på TVshop nu på morgonen. Fantastiskt vad de har olika produkter.

"Har du undrat hur kändisarna alltid kan se så unga ut fast att de är 30, 40, 50 år gamla? De använder youthful essence!! Det är det senaste inom Hollywood och det började hos XX. Få tillbaka din ungdomlig hy" Jag skulle nog säga att de har använt plastikkirugi, botox och en massa smink, speciellt hon som pratade om produkten. Syns klart och tydligt att hon gjort en ansiktslyftning och div. skönhetsoperationer. Man får även ha i åtanke att det är kändisar som pratar om produkten på TVshop, de får betalt för att låtsas älska produkten. Har ni inte sett avsnittet i Top Modell där de skulle sälja in en deo?

Men nu när vi pratar om produkten kan jag ju berätta vad youthful essence är för något. Produkten som de tycker är så fantastisk är ett rengöringsredskap som peelar bort döda hudceller som ska användas 2-3 gånger per vecka. Genom att ta bort döda hudceller ökar man cellförnyelsen, får mer lyster och ökad fuktnivå i huden. Detta ger fräschare hy med mer lyster. Hemligheten är att man ska använda peelingredskapet tillsammans med deras produkter och på så sätt bästa möjliga resultat. De säger att deras peelingprodukt är som microdermabrasion, som man kan göra på salonger för ca 500-1000 kr. När jag har gjort microdermabrasion blästrar vi huden och tar bort översta hudlagret, vilket gör huden känslig för bland annat sol en vecka efter. Den behandlingen gjorde man 1 gång i veckan om man hade exempelvis akneärr i ansiktet. De på TVshop anser att deras Youthful Essence ska användas 2-3 gånger i veckan så det kan inte vara lika effektfullt som en "riktigt" microdermabrasion. Jag skulle säga att man inte behöver köpa denna produkt för att få en mer livfull hy. Använd en bra peeling, gärna med AHA-syra 1 gång i veckan och använd återfuktande mask, 24 timmars creme samt snäll rengöring med PH på max 5,5 så kommer din hy kännas bättre efter några veckor.


Kommentarer
Postat av: pubes

du har en sån bra blogg, jag lär mig så mycket av dig! :) jag undrar om du kan tipsa om några bra fuktgivande dagcremer? gärna budget och lite dyrare alternativ! :)

jag har ganska yttorr och känslig hud. jag vill ha en som inte kladdar eller lämnar en hinna på huden utan en som går in och verkligen gör jobbet :)

2012-05-15 @ 14:07:48
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0