Fina händer även på vintern

 
Har ni märkt någon skillnad på huden nu när höstmörkret och kylan trängt sig på? Jag ser en stor skillnad på mina kunder mot hur det såg ut för några månader sen. Torra händer, sprukna nagelband, låter det bekant?
 
Jag rekommenderar att man inför hösten byter handcreme till en fetare och byter sen tillbaka till en lättare under våren. Samma sak gäller även för ansiktet. Dock har jag märkt att många av mina kunder använder samma produkter året runt. Det kan fungera för en del men oftast så gör det inte. Hur ska då nu kunna få fina händer även på vintern?
 
Till och börja med så peela händerna en gång i veckan. Peela även vid nagelbanden. När man gör peeling så tar man bort döda hudceller. Cellförnyelsen ökar samt att du får bättre effekt av din handcreme. Om du har överväxta nagelband så kan du nu försiktigt peta upp dem med exempelvis en orangepinne. Detta är även för att utvika att nagelbanden spricker. Använd en liten nagelsax och klipp bort överflödiga nagelband - FÖRSIKTIGT. Smörj sen in nagelbanden med nagelbandsolja. Scratch - nail oil med myrrh är väldigt bra men ska inte användas av dem som är gravida (antiseptiskt) eller har konstnaglar (då nagel blir missfärgad i en gulton). Annars finns Avoplex - nail oli med advokado. Nageloljan ska du smörja in minst en gång dagligen. Passa även på att massera ordentligt på nagelbanden då detta aktiverar nagelroten och gör att naglarna växer snabbare och starkare. Avsluta med att smörj in händerna. Detta ska du göra varje gång efter du tvättat händerna. Jag brukar rekommendera att man ställer handcremen vid handfatet alt. har den i handväskan så att man använder den. På vintern ska ni som sagt ha en fetare handcreme för att skydda huden mot kylan och den torra luften.
 
Det finns en uppsjö med märken där ute så finn något som passar er och er plånbok. Jag rekommenderar OPI då jag själv gillar deras dofter och att de har bra ingredienser i sina. Undvik apotekets alla cremer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0