Lycon nordic vax

 
Idag hade jag ett möte med Lycon Nordic som är ett världsledande varumärke inom kvalitetsvax. Lycons vaxer har den unika förmågan att ta bort hårstrån som är ner till 1 mm korta vilket betyder att du kan raka dig 3-4 dagar innan och behöver inte vänta 1- 2 veckor. Vi pratade så länge om vaxet att jag får se en demostration av vaxet imorgon istället med en annan sorts vaxteknik. Så då kan jag berätta mer om vaxet. Idag blir det en kort sammanfattning.
 
De är inte så stora än i Sverige men de har 60 st salonger spridda över landet, 200 i norge och ännu fler i andra länder. De säljs över hela världen och bland annat Viktoria och David Backhem, Sienna Miller samt Minnie Driver använder sig av deras vax. Målet för dem är att öppna salonger i Norge och Sverige där de har behandlingar och kurser i vaxning. Det ligger ett tag framåt i tiden då de vill finna den perfekta personalen, och alla vet ju hur sv¨rt det kan vara att få tag i fantastsik personal.
 
Vaxet är så hudvänligt att det kan appliceras flera gånger på samma ställe utan att det känns obehagligt. I deras sortiment finner man olika sorter med härliga dofter. Jag berättade väl att de arbetar med aromaterapi? Det som var lite annorlunda mot annat varmvax var att de applicerar en olja innan vaxet. Jag lär få veta mer imorgon.
 
 
Går man in på deras hemsida så finner man inte så många återförsäljare och detta är för att de inte fått deras vaxutbildning och som med alla seriösa aktörer så vill man kvalitetsäkra innan man rekommenderar dem till kunder. Väldigt bra tycker jag! De erbjuder alltid vaxkursen till alla som vill ta in deras vax, även brasiliansk vaxningskurs. Jag får berätta mer imorgon när jag sett demostrationen. Än så länge känner jag mig väldigt såld på vaxet.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0