P-dator

 
Jag har tidigare skrivit om olika preventivmedel och idag tänkte jag skriva om P-dator. Jag vill inte tillsätta hormoner till kroppen eftersom det ökar risken för diverse sjukdomar och tillstånd. Tidigare har jag använt kopparspiral men när jag bytte efter ett par år så fick jag riktigt rikliga blödningar så jag fick ta ut den. Den första fungerade perfekt. Efter det så har vi använt kondom men det blir små sår av det, även vid användning av latexfria. Testat olika glidmedel men det verkar som att friktionen blir för hög. Så nu pratar vi om en P-datror. Hur kom jag in på det? Jo, jag läste en krönika på Aftonbladet där Tom Worstall argumenterade nyligen i ekonomimagasinet Forbes att kvinnor ska betala upp till 1500 dollar extra i skatt för att de använder sig av P-piller. Bakgrunden var ett nytt förslag från EU om att minska mängden EE2 i sjöar, floder och dricksvatten. EE2 förstör miljön och gör fiskar sterila även vid mycket låga doser. Att rensa upp i enlighet med det nya förslaget skulle kosta 46 miljarder dollar enbart i England och Wales. ”Förorenaren betalar” tyckte alltså krönikören och ”förorenaren” var i hans värld kvinnorna – inte läkemedelsbolagen. Kvinnor tar pillren för att kunna ha sex, men pillren ger mellan 10 och 40 procent mindre lust att ha sex. De gör kvinnor mindre attraherade av sin partner och ger färre sexuella tankar. Mäns sexualitet tas på allvar – av dem själva och av samhället – kvinnors gör det inte. När jag åt p-piller för många år sen så fick jag minskad sexlust och hade svårigheter att bli tillräckligt fuktig. Jag blev även mer nedstämd av p-piller!
 
I denna krönika nämnde hon att hon köpt en tysk ingenjörkonst i form av en P-dator som mäter ens temperatur på morgonen och där efter får man grön, gul eller röd lampa. Grön lampa så är det säkert för sex och vid röd lampa så är man i närheten av sig ägglossning och bör använda kondom vid sexuella aktiviter. Som ni alla vet så ändras kroppstermeraturen under menscykeln beroende på vart man befinner sig i den. Säkerheten med Pearly är 99,3 % vilket betyder att 0,7 kvinnor blir gravid under ett år. Första månaderna har du färre gröna dagar tills datorn säkerhetställer din menscykel. Det finns andra p-datorer ute på marknanden och på en ska man exempelvis kissa på en sticka varje morgon och den har enligt lite efterforskning på nätet, inte lika hög säkerhet som Pearly.

PEARLY
Mäter temperaturen på morgonen och därefter lyser röd, gul eller grön lampa. Säkerhet 99,3 %
 
Pris: 3700 kr hos www.naturafemme.se. Batteri bör bytas ut efter 2 år. Datorn håller i 8-10 år.
 
 
LADY-COMP
Som ovan men innehåller även graviditetstest som ger utslag efter 15 dagar.
 
Pris: 4700 kr och håller 10 år.
 
 
PERSONA
Man kissar på en sticka varje morgon som mäter hormonhalten. Ger svar efter ett par minuter med en röd, gul eller grön lampa. Säkerhet 94 %
 
 
Pris: ca 1000 kr och därefter 150 kr/månad för provstickorna som man köper på på bland annat på Apoteket. Datorn säljs ej längre i skandinavien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0