Intim produkter från DeoDoc

 
Äntligen kommer jag skriva om DeoDoc. Ett företag som jag velat skriva om sen i våras men så kom det barn, flytt och div. saker i mellan men nu har jag ro att sitta ner och berätta om dessa intimprodukter. Jag har ännu inte testat dem själv än men ser fram emot att göra det. Är de bra så skulle jag säkert vilja rekommendera dessa till kunder jag vaxar då många har efterfrågat just efter liknande produkter.
 
 
 
Att man svettas där nere och det kan lukta illa är kanske inte något man berättar för andra utan många lider i det tysta. Det kan göra att man känner sig obekväm, får minskad livskvalité, detta gäller oavsett om svettlukten kommer från armhålan, fötterna eller underlivet som vid denna produkt jag ska berätta om, är anpassad för. Det finns proukter sedan länge som ska minska oönskad odör för både armhålor och fötter men inte för vårt underliv. I maj lanserades DeoDoc produkter som är anpassade för just detta. Utomlands finns det redan produkter för denna typ av "problem" men här i Sverige har det tidigare inte funnit, vad jag vet. DeoDoc är de första att erbjuda Sveriges kvinnor de första läkarutvecklade intimdeodoranter som dessutom har prisbelönats femfaldigt. Bakom företaget finns två drivna kvinnor och en professor inom gynekologi som har format fram produkterna. De är väl testade kliniskt och har dessutom ett bra PH-värde för att inte rubba balansen i underlivet. DeoDoc vill erbjuda kvinnor ett effektivt alternativ som motverkar oönskad odör samtidigt som de är skonsamma, allergenfria och anpassade till underlivets pH. Allt för att man som kvinna ska kunna njuta mer av livet!
 
 
De har en spray och servetter än så länge men under våren 2015 kommer det även komma en intimtvål och intimdeo anpassad till män. Nedan följer lite information om de två produkterna ni har nu att erbjuda. Ni kan finna dem hos Lyco, Apotea och Militusmedical.
 
Intim Deospray Intim
Som namnet antyder en intimdeo för vårt heligaste område. Läst många recensioner från oberoende sidor och den här har verkligen fått högt betyg. De flesta verkar vara väldigt nöjda med den så jag ser fram emot att snart får testa den mer live. 
 
Användning: Skaka burken väl och spraya på ca 15 cm avstånd på de yttre delarna av ditt underliv. Med detta avses det intimområde som normalt är beklätt med hår. Sprayen kan användas både på vaxat/rakat och hårbeklätt intimområde. Observera att produkten endast är avsedd att användas för den yttre delen av underlivet. Produkten ska ej användas på skadad eller irriterad hud. Den här ska räcka i ca 1,5 mån vid dagligt och normalt bruk.

Pris: 195 kr för 50 ml
 
 
INCL: Butane, Isobutane, Dimethicone, Aluminum Chlorohydrate , Propane, Isopropyl Myristate, Quaternium-18 Hectorite, Citronellyl Methylcrotonate, Limnanthes Alba (Meadowfoam) Seed Oil, Parfum
 
DeoWipes intim
Intimservetter som har
 en rengörande effekt och ska lämna en med len och mjuk efterkänsla. Kan användas när som helst under dagen. DeoDocs intimservett motverkar effektivt oönskad odör/svett från underlivet. Servetterna är pH-balanserade och skonsamma mot underlivet. Har en mild och fräsch doft av Green Pear, Bergamot och Jasmine. Innehåller mjukgörande olivolja, Aloe Vera & vitamin E. De har ska jag börja använda när jag har mens.
 
Pris: Paketet innehåller tio stycken singelförpackade wipes för 105 kr.
 
INCL: Aqua, Aluminum Zirconium Octachlorohydrex GLY, Diethylhexyl Carbonate, Aluminum Starch Octenylsuccinate, Olea Europaea Fruit Oil, PPG-15 Stearyl Ether , Steareth-2, Steareth-21, Phenoxyethanol, Allantoin, Parfum, PEG-8 Distearate, Aloe Barbadensis Leaf Juice Powder, Tocopherol

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej! Kom in på en artikel du skrev om Starpil vax. Använder du det fortfarande eller har du hittat något ännu bättre? Jag letar vax till min salong men det är en enda jungel! MVH/Ulrika

Svar: Hej Ulrika, Jag använder fortfarande starpil och då deras rödvinsvax. Det är riktigt bra :-) Kontakta dem och be dem komma och visa vaxet så du får testa det. De brukar vara schyssta och lämna lite prover som du kan använda på några kunder innan du bestämmer dig.
Vänliga hälsningar,
Michelle
Michelle

2015-01-02 @ 17:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0