Rengöringar från Elizabeth Arden PRO stoppas från försäljning

 
 
Oj så mycket jag har helt plötsligt att skriva om. Roligt det där hur inspirationen åker berg-och-dal-bana. Men idag vill jag nå ut med viktig information till alla där ute som använder Elizabeth Arden PRO. Jag har tidigare berättat om den reaktionen jag fick av 2 dagars användade av de produkterna. Igår skickades det ut information att de har stoppat försäljningen på 3 av rengöringarna: Age Defying, clarifying och mousse rengöringen. 3 av de 4 som de hade. Anledningen till detta är för att många har reagerat på produkterna, mest hudterapeuter men det är väl för att vi inte alltid följer våra egna rekommendationer helt utan pushar på gränserna ytterligare.
 
En av rengöringarna som är stoppad från försäljning
 
Jag pratade med dem som är vår argentur för produkterna när jag var där för att shoppa lite till mig själv idag. Det kändes som vi var testkaniner för produkterna men det som är att produkterna har noga testas på andra människor men inte på några med skandinavisk hy. De tar nu tillbaka produkterna och gör om formulan för att den ska passa alla. Den ända rengöringen som finns är Gentle clenser och den behöver inte vänjas in. Den är mild och har en mjölkaktig konstistens. Det är oftast den vi hudterapeuter använder i behandling i samband med att vi använder deras AHA-syra.
 
Har ni nu produkter hemma så var inte rädda för att använda dem utan vänj in huden långsamt för att undvika reaktioner. Jag kommer fortsätta med mina produkter. Huden känns lenare, slätare och finare. Dock är jag fortfarande torrare än vanligt men det kommer ge med sig framöver.
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Vart fick du informationen på att dom dragit tillbaka rengöringen?
Jag använder själv clarifying cleanser och läser till hudterapeut men jag har inte fått någon information om detta.

Svar: Hej, tack för din kommentar. Jag fick den informationen från Dermarome. Jag antar att du läser på Elisabethskolan eftersom du använder EA PRO, om så fallet borde de ha informerat alla om det tycker jag. Har du fått några reaktioner? Det är inte alla som får det så du behöver inte vara orolig utan det viktiga är att vänja in huden långsamt.
Vänliga hälsningar
Michelle
Michelle

2014-11-23 @ 15:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0