Billiga Dermalogica produkter

 
För er som vill hitta billiga genvägar finns det många oseriösa aktörer där ute somm säljer billiga hudvårdsprodukter som ex. Dermalogica. Man tror att nästan 90 % (enligt en undersökning) av Dermalogica som säljs hos oseriösa aktörer är fejk från Kina. Men självklart finns det även äkta produkter som säljs men detta är ofta stöldgods. Decleor har råkat ut för detta mycket och det var på tal ett tag att de skulle göra något så de kunde spåra upp sina stulna produkter. Om det sen blev så vet jag tyvärr inte. Men iaf, tillbaka till billiga hudvårdsproukter från Dermalogica.
 
 
 
Igår fick jag en följare på mitt privata instagram konto från Ansiktes_produkter  och gick nyfiket in för att se vad de var för några och mötes utav detta:
 
 
 
Jag läste genom några kommentar och blev ändå lite varm i själen av att se att några faktiskt var kritiska till deras väldigt billiga priser och några konstaterade att de var nog antagligen fejk! Men helt hundra kan man inte vara om det är äkta eller inte, det vet nog bara de innerst inne. Jag lämnade själv en kommentar där jag undrade hur de kunde ligga så billigt då det är mer än under halva inköpspriset. Fick till svar att de låg till och med över inköpspriset. Vilket var väldigt roande då jag satt med Dermalogicas inköpslista och såg vad inpriserna är för produkterna. Påpekade detta men den kommentaren plockades bort - väldigt lägligt. Bara det visar hur oseriöst det de är. Tyvärr kan inte Dermalogica göra något även om märket skadas oerhört mycket om de är fejk och inte ger de resultat som de annars skulle ge. Jag förstår att många vill hitta så billiga produkter som möjligt men tänk även på att det är produkterna som är en del av terapeutens lön. Man blir inte miljonär på att arbeta som hudterapeut, man tjänar betydligt mycket mer att sitta i ex. kassan på ICA (vilket ibland känns väldigt lockande). Detta är en livsstil för oss och vi brinner för att ge er en bättre hudhälsa, men när såna här oseriösa aktörer kommer upp ökar risken att man får lägga ner sin verksamhet för att man inte får det att gå runt! Jag är själv orolig för att den salongen jag ska börja driva inte ska gå runt, och jag har inte ens börjat än.
 
(Men till vilket pris? Billiga men kanske oäkta eller rätt pris och 100 % säker på att få bättre hudhälsa?)
 
 
Men till er som vill köpa billiga produkter som vi inte kan garantera deras äkthet, feel free och shoppa loss!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Bra att du belyser ett problem som nog inte så många vet om eller tänker på! Det kommer gå jättebra för dig - ärlighet och kvalitet varar längst! :)

Svar: Oh vad du är gullig Cicci! :-* Precis vad jag behövde hör idag :-)
Michelle

2015-02-08 @ 21:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0